Licoarea diminetii – smoothie

 

o varianta de a incepe ziua sau o solutie re-fresh pt starile de oboseala. Licoarea de dimineata 31.08.15

Obiectivul acestei sugestii:


Continutul mare de enzime vegetale, minerale si oligoelemente regleaza si imbunatateste digestia, sistemul imun si intreg sistemul endocrin.

1/2 kg morcovi

70 g radacina cruda de ghimbir

1 sfecla 200 g

1 portocala mare

1 banana

Ghimbirul

  • limpezeste mintea si
  • trezeste atentia,
  • aprinde focul digestiv si asta intr un mod foarte special si aproape unic in lumea vegetala adica foc cu foc in dinamizare de tip sattvic (ayurveda descrie ca sattvic tot ceea ce trezeste in structura noastra calitatile elevate ale armoniei si gandirii superioare) 
  • este carminativ – adica elimina gazele,
  • combate constipatia,
  • creste puterea de procesare digestiva.

 Sfecla Rosie:

  • Acest “super-aliment” reprezinta o sursa excelenta de vitamina B, folati, mangan si potasiu. De asemenea, este o sursa buna de fibre, vitamina C,magneziu, fier, cupru si fosfor.

    Dr. Oz afirma ca mai multi dintre pacientii sai au declarat ca sucul de sfecla rosie le ofera energie si vitalitate pe parcursul unei zile. Studiile arata ca acest lucru se datoreaza componentelor sucului de sfecla, care ajuta la îmbunatatirea circulatiei sangelui. „Sucul de sfecla pare sa ajute organismul sa raspunda mai bine la diferite sarcini, balansand nivelul de oxigen consumat si crescand nivelul de rezistenta a corpului.

Morcovul

  • Sucul de morcovi stimuleaza pofta de mancare, contribuie la cicatrizarea formatiunilor ulceroase gastro-intestinale, dizolva formatiunile canceroase si are un aport important in mentinerea structurii dintilor.

    Sucul de morcovi contine vitamina A (utila in tratarea afectiunilor oculare, ale celor respiratorii si infectioase).

    Aliment ideal datorita combinatiei sale de elemente ce hranesc intreg organismul, morcovul se adreseaza atat uzului intern (sub forma de suc), cat si uzului extern (ca decoct, sub forma de morcov ras, cataplasme din frunze de morcov proaspete, pisate, lotiuni din decoct de frunze). Sucul de morcovi constituie cea mai importanta sursa de vitamina A si in special de provitamina A (binecunoscutul caroten, cu efecte benefice pentru vedere si piele), pe langa o serie de alte vitamine: B, C, D, E, G, K. Sucul ofera un bogat continut de zaharuri (levuloza si dextroza), cat si de saruri minerale (brom, calciu, cupru, fosfor, magneziu, mangan, potasiu, sulf, etc.), asparagina si daucarina.

    Cat suc de morcovi bem?
    Baut in combinatie cu alte legume, dimineata, putem consuma 400 – 600 ml suc pe stomacul gol.
    Specialistii recomanda morcovii sau sucul de morcovi ca pe un aliment care ar trebui sa nu lipseasca din alimentatia zilnica, dar in privinta cantitatii de suc ce poate fi consumata zilnic, parerile sunt impartite – multi specialisti spun ca volumul nu ar trebui sa depaseasca 50 – 60 ml pe zi (evident, vorbim despre un consum constant si de lunga durata si nu despre cura cu suc de morcovi). Sucul de morcovi este usor asimilabil, avand un gust placut, dar poate reprezenta in acelasi timp un important ingredient al diferitelor combinatii de sucuri de legume. Astfel, in cura cu suc de morcovi, putem bea 200 ml pe zi, dimineata, inainte de masa, timp de trei saptamani, cu pauza de o saptamana. In cazuri speciale, in care sucul de legume devine aliment de baza, se pot bea pana la doi litri pe zi. Desigur, daca nu exista alte tipuri de sensibilitati. Citeste mai mult despre sucul de morcov aici

Acum sa vedem ce sa facem dietetic si plin de enzime la masa de pranz si seara,

Orice sugestie e bine venita in sectiunea comentarii

 

Facebook Comments Box

Dr. Florin Bebesel

medic specialist acupunctura, ayurveda, fitoterapie, iridologie, imagistica medicala

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *