Paracelsus despre alcatuirea si geneza fiintei umane

Suflet spirit organizarea si natura subtila a ființei umane

 

 

 

Consideram ca elementele ce fundamenteaza o buna sanatate cuprind si o mai bună înțelegere a ființei umane. Azi va oferim cateva din gandurile unui medic alchimist.

Chiar dacă, azi, ne-am putem considera ajunşi la o culme a evoluţiei umanitatii, nu putem considera că stăpânim adevărul absolut.

Daca ne întoarcem în vremuri străvechi, în căutarea unor răspunsuri despre geneza omului, exemplul gândirii lui Paracelsus ne poate oferi un plus de intelegere sau macar un punct de vedere.

Conform învăţăturilor lui Paracelsus, ori de câte ori este conceput un copil, un cuvânt purcede de la Dumnezeu asemenea unei raze şi înzestrează viitoarea făptură cu Spirit.

Totuşi, acest Spirit nu este absorbit imediat de copilul nou născut, ci se încarnează treptat, pe măsură ce fiinţa omenească creşte şi îşi dezvoltă raţiunea şi inteligenţa.
Chiar mai mult, “o mare parte din oameni trăiesc, se căsătoresc şi mor fără a ajunge vreodată să intre pe deplin în posesia acestei raze divine de înţelepciune”.

„Dacă o asemenea asimilare nu se produce, şi anume dacă individul, în timpul vieţii sale, nu devine înţelept, bun şi iluminat spiritual, raza divină se întoarce, odată cu moartea (părăsirea definitiva a acestei lumi a) persoanei, la sursa de la care a venit, iar personalitatea individului va rămâne doar ca o urmă în lumina astrală.“ (Paracelsus)

 

În ceea ce-l priveşte pe Paracelsus, sufletul oricărui om şi al oricărui animal are caracteristici proprii, care îl deosebesc de celelalte suflete.

La fel, „sufletul” fiecărei planete, al fiecărui soare, al fiecărei lumi are caracteristici proprii şi el emite influenţe benefice sau distructive pe care le răspândeşte în spaţiul cosmic, acţionând asupra omului şi producând rezultate vizibile.

Aceste elemente astrale sunt organizatoarele sufletului uman, iar sufletul omenesc, stimulat de ele, atrage prin intermediul unor procese fiziologice elemente ale pământului, formează ţesuturi, muşchi şi oase, şi devine vizibil şi tangibil pentru fiinţele alcătuite asemănător trupului material sau animal al omului.

Omul este o copie în miniatură a sufletului său

Din acest motiv omul poate fi considerat ca fiind o fiinţă dublă: un om vizibil şi un om invizibil uniţi prin suflet. Omul vizibil constă din acele elemente iniţial invizibile care devin vizibile în forma sa, iar omul invizibil este constituit din sentimente şi gânduri a căror origine se află în Macrocosm.

Răspunsul la întrebarea noastră iniţială, dacă este să ne bazăm doar pe scrierile şi învăţăturile gânditorului elveţian, este unul cât se poate de plauzibil.

Omul este, aşadar, un fiu al universului sau o copie în miniatură a Sufletului său. De aceea, orice există sau se întâmplă în univers, există şi se întâmplă în alcătuirea omului.

„Această circumstanţă permite omului care se cunoaşte pe sine însuşi să cunoască Universul şi să perceapă nu numai ceea ce există invizibil în Univers, dar să prevadă şi să prezică întâmplări viitoare.“ (Paracelsus)

Alte informații gasiti si aici in lectura care ne a inspirat aceste precizări.

Facebook Comments Box

Dr. Florin Bebesel

medic specialist acupunctura, ayurveda, fitoterapie, iridologie, imagistica medicala

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *